Last modified: 2022-11-03
Abstract
Šiuolaikiniame verslo pasaulyje startuoliai susiduria su daugybe iššūkių, kuriuos yra svarbu įveikti norint išlaikyti sėkmingą poziciją rinkoje. Kadangi, šiuolaikinis verslo pasaulis nuolat keičiasi, o konkurencija nenustoja augti, startuoliai yra priversti ieškoti inovatyvių sprendimų. Verslo modelio inovacijos yra vienas iš svarbiausių įmonės įrankių sėkmingai konkuruoti ir kurti ekonominę vertę. Vadybos teorijoje verslo modelių inovacijos yra plačiai analizuojamos, tačiau labai trūksta empirinių tyrimų, kurie leistų nustatyti, kokios verslo modelio inovacijos yra tinkamiausios startuoliui, atsižvelgiant į jo veiklą, produktą, klientus. Šiame straipsnyje yra pristatoma verslo modelio inovacijų teorinių tyrimų apžvalga, siekiant nustatyti galimo empirinio tyrimo kryptis, kurios leistų įvertinti startuolių verslo modelio inovacijų prenumeratos (angl. subscription), nemokamo (angl. freemium) ir mokėjimo už naudojimą (angl. pay per use) taikymo ypatumus.