Last modified: 2022-11-03
Abstract
Intensyvus konkurencinis laikotarpis maisto pramonės įmonių sektoriuje organizacijas tarsi įpareigoja vystyti ir tobulinti valdymo sprendimų priėmimo projektus efektyvesnei veiklai užtikrinti. Organizacijoms valdymo efektyvumui padidinti naudojami įvairūs metodai, vienas iš jų gerai žinomas ir plačiai taikomas – Lean valdymo sistemos metodas. Pritaikius įmonėms šį valdymo metodą tampa jų veiklos procesai efektyvesni, nešantys didesnį pelningumą kartu ir sumažinantys patirtas išlaidų sąnaudas. Maisto pramonės įmonės diegdamos Lean valdymo sistemą susiduria su didesniais iššūkiais, nei kito sektoriaus įmonės, todėl joms yra sunkiau integruoti šį metodą. Bandydamos įdiegti sistemą užtrunkama ilgai, patiriama dideli finansiniai nuostoliai ir išnaudojami žmogiškųjų išteklių resursai. Maisto pramonės įmonių sektoriaus vadovams norint suefektyvinti visą organizacijos veiklą ir susisteminti procesus – didelis uždavinys. Šiam uždaviniui išspręsti – turi būti gerai parengtas ir išanalizuotas strateginis veiksmų planas, sudarytas sprendimų priėmimo modelis, kurio pagalba bus priimtas tinkamiausias sprendimas. Mokslinio straipsnio problema –kodėl maisto pramonės įmonės ignoruoja taikyti šį valdymo metodą. Mokslinio straipsnio tikslas – remiantis literatūros analize įvertinti aplinkybes, kurios padėtų taikyti lean metodikos galimybes maisto pramonės įmonių sektoriuje. Šiam tikslui pasiekti atlikta mokslinė lyginamoji literatūros analizė, išanalizuoti valdymo sprendimo priėmimo modeliai ir pasiūlytas, sukurtas šio mokslinio straipsnio autorių tinkamas, susistemintas sprendimo priėmimo proceso modelis, efektyvumui gerinti maisto pramonės įmonėms pritaikant lean valdymo metodo sistemą.