Last modified: 2022-11-03
Abstract
Tvarus vartojimas orientuotas į vartotojo visokeriopą gerovę. Tad svarbus dėmesys turi būti skiriamas ekologiškų produktų gamybai, kainai, rėmimo priemonėms, pateikimui siekiant ugdyti teigiamą vartotojų požiūrį ekologiškų produktų vartojimui. Dėl vis augančios ekologiškų produktų paklausos didėja ir ekologiškų produktų pasiūla, tačiau ne visi gamintojai žino ar jų taikomi marketingo vadybiniai sprendimai atitinka realią situaciją rinkoje. Vienas svarbiausių ekologinės gamybos subjektų keliamų tikslų yra vartotojo požiūrio formavimas/keitimas į ekologiškų produktų vartojimą taip, kad tai skatintų šių produktų pirkimus ir vartojimą. Šio straipsnio tikslas identifikuoti marketingą kaip įrankį ekologiškų produktų vartojimui ir įvertinti ekologinės gamybos subjektų situaciją Lietuvoje per penkerius metus. Atlikus marketingo 4P (produktas, kaina, vieta, rėmimas) komplekso mokslinės literatūros šaltinių analizę, išskirti ir pastebėti marketingo sprendimai ekologiškų produktų vartojimui, jog norint didinti ekologiškų produktų pirkimo apimtis būtina sumažinti ekologiškų produktų kainą, didinti prieinamumą, suvienodinti ekologiškų produktų ženklinimą ir intensyviau šviesti vartotojus apie ekologiškų produktų privalumus. Siekiant įvertinti sertifikuotų ekologinės gamybos subjektų situaciją Lietuvos rinkoje per penkerius metus, moksliniame straipsnyje taikomas TOPSIS daugiakriterinis sprendimo priėmimo metodas, kuris atskleidė, kad 2018 metai buvo palankiausi ekologinės gamybos subjektams Lietuvoje.