Lietuvos jaunųjų mokslininkų konferencija „Mokslas - Lietuvos ateitis“. Ekonomika ir vadyba, 25th Conference for Young Researchers "Science - Future of Lithuania. Economics and Management"

Font Size: 
ELEKTRONINIŲ MEDIJŲ TAIKYMAS DIDINANT EKOLOGIŠKO BŪSTO POPULIARUMĄ
Simonas Stakvilevičius

Last modified: 2022-10-26

Abstract


Pasaulyje daugėjant gamtos anomalijų ir stichijų, atsiranda vis daugiau neįprastų orų temperatūros svyravimų. Tokie veiksniai skatina kiekvieną iš mūsų apgalvoti išeitis, kaip galime sumažinti šiuos klimato kaitos pokyčius. Tai verčia vis labiau atsisakyti neapgalvoto vartojimo ir įvairiais būdais remti visame pasaulyje populiarėjantį tvarų vartojimą. Tai aktualu Lietuvai ir visam pasauliui. Ekologinės krizės bei vėliau sekančios ekonominės krizės skatino atrasti ekologiškumą ir adaptuoti jį įvairiose sferose ir srityse. Ekologinės idėjos jau nėra naujiena ir statybos srityje. Straipsnio tikslas yra nustatyti ar elektroninių medijų taikymas daro įtaką ekologiško būsto populiarumo didėjimui. Vienas iš tarptautinių reikalavimų bei Lietuvos įsipareigojimų yra pastatų energetinio naudingumo skatinimas (EuroposKomisija, 2021). Tai įsipareigojimas, kuris yra susijęs su pastatų nulinės energijos vertės reikalavimu. Todėl nuo2020 m. gruodžio 31 d. naujai statomi pastatai privalo būti beveik nulinės energinės vertės. Akivaizdžiai stiprėjantys klimato kaitos pokyčiai turėtų nulemti ir pirkėjų pasirinkimą, prioritetą teikiant ne tradiciniam, bet ekologiškam būstui. Tokia tendencija ateityje turėtų skatinti ekologiškų būstų paklausos didėjimą bei pardavimų augimą. Tyrimo tikslui pasiekti buvo naudota literatūros apžvalga ir daugiakriterinis vertinimo metodas TOPSIS. Tyrimo rezultatai parodė kuriame Lietuvos mieste yra didžiausi ekologiškų būstų pardavimai ir kokios elektroninės medijos yra efektyviausios šiam tikslui pasiekti.


Keywords


elektroninės medijos; klimato kaita; tvarus vartojimas; ekologiškas būstas; energetinis naudingumas.

Full Text: PDF