Last modified: 2022-11-24
Abstract
Vartotojų sprendimų priėmimo procesą įtakoja daugybė veiksnių. Vartotojas nusprendęs įsigyti prekę/paslaugą ieško informacijos apie tai skirtinguose šaltiniuose. Vienas iš labiausiai paplitusių šaltinių šiuo metu yra socialinės medijos. Šis informacijos rinkimo šaltinis yra lengvai prieinamas, nes dauguma vartotojų turi socialinesmedijas savo telefone. Socialiniuose medijose vartotojas gali pasižiūrėti kitų vartotojų paliktus atsiliepimus apie prekę/paslaugą, tai padeda priimti sprendimą, ar verta pirkti tam tikrą prekę/paslaugą. Socialiniuose medijose yra daugybė veiksnių, kurie gali įtakoti sprendimų priėmimo procesą. Taigi pagrindinis šio tyrimo tikslas išsiaiškinti, kokie veiksniailabiausiai įtakoja vartotojų sprendimų priėmimo procesą, socialiniuose medijose. Mokslinės literatūros analizės metu apžvelgtos svarbiausios sąvokos. Duomenims surinkti buvo atlikta ekspertų apklausa (dalyvavo 7 ekspertai). Ekspertų nuomonės suderinamumui įvertinti apskaičiuotas Kendall konkordancijos koeficientas ir ekspertų kompetencijos koeficientas. Tyrimo rezultatai parodė, kad labiausiai vartotojų sprendimų priėmimo procesą socialiniuose medijose įtakoja nuomonės formuotojų skelbiamos rekomendacijos, o mažiausiai įtakoja turimi socialinių medijų įgūdžiai. Praktikoješie rezultatai gali būti pritaikyti įmonėse, planuojant komunikacijos strategijas, tai padėtų efektyviau skirstyti turimas lėšas.