Last modified: 2021-12-27
Abstract
Statistiniais duomenimis (2021), šiuo metu pasaulyje yra 4,66 mlrd. interneto vartotojų, iš kurių net 4,2 mlrd. yra aktyvūs socialinių tinklų vartotojai. Šiandien jie sudaro 53 proc. viso pasaulio populiacijos. Toks stiprus socialinių tinklų srities vyravimas skatina vartotojus vis labiau įsitraukti ir sąveikauti su ten matoma informacija. Į socialinius tinklus aktyviai įsitraukę vartotojai gali prisidėti prie socialinio tinklo rinkodaros funkcijų kaip kitų vartotojų pritraukimo ir išlaikymo, rinkodaros komunikacijos ir pan. Taip įsitraukę vartotojai gali pagerinti socialinio tinklo veiklą ir našumą. Nors mokslinėje literatūroje vartotojų įsitraukimas ir socialiniai tinklai plačiai nagrinėjami, vis dėlto trūksta išsamesnių tyrimų, kuriuose būtų analizuojamas vartotojų įsitraukimas į socialinio tinklo veiklos tęstinumo užtikrinimą. Šiame straipsnyje atlikta mokslinės literatūros analizė ir žvalgybiniu tyrimu siekiama ištirti, kokią reikšmę vartotojų įsitraukimas turi socialinio tinklo veiklos tęstinumui. Straipsnyje pateiktas sukurtas vartotojų įsitraukimo socialinio tinklo veiklos tęstinumui užtikrinti konceptualus modelis, galintis socialinių tinklų paskyrų valdytojams padėti padidinti vartotojų įsitraukimą į socialinių tinklų paskyras. Atlikto tyrimo metu pateiktos rekomendacijos ir tyrimo hipotezės, reikšmingos tolesniems platesniems tyrimams atlikti.
Reikšminiai žodžiai: vartotojų įsitraukimas, vartotojų elgsena, socialinis tinklas, socialinio tinklo veiklos tęstinumas.