Last modified: 2020-05-08
Abstract
Straipsnyje nagrinėjamos elektroninės piniginės, kaip finansinės technologijų ir inovacijų pavyzdys, bei kokie veiksniai lemia jų atsiradimo galimybes Lietuvos elektroniniame versle. Analizuojama elektroninės piniginės sandara, saugumo aspektai, elektroninės parduotuvės privalumai ir trūkumai, bei pateikiama fizinės ir elektroninės parduotuvių lyginamoji analizė. Detaliai analizuojami pagrindiniai veiksniai, darantys įtaką elektroninės piniginės funkcijos paleidimui Lietuvos elektroninėse parduotuvėse. Tyrimo tikslas – remiantis atlikta analizę, pasiūlyti elektroninių piniginių finansinio pasirengimo daugiakriterio vertinimo modelį, remiantis TOPSIS ir EDAS metodais, bei empiriškai patikrinti pasirinktų Lietuvos elektroninių parduotuvių pasirengimą elektroninės piniginės funkcionalumo įgyvendinimui. Didelę įtaką pasirinktiems tyrimo metodams ir gautiems rezultatams sudaro įmonių duomenų ribotas prieinamumas. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad Lietuvoje elektroninis verslas nėra tinkamai pasirengęs tokioms inovacijoms, kaip elektroninė piniginė, dėl finansinio nestabilumo (visos tyrimui pasirinktos įmonės dirba nuostolingai), ir to, kad šios funkcijos neturi nei viena el. parduotuvė Lietuvoje.