Lietuvos jaunųjų mokslininkų konferencija „Mokslas - Lietuvos ateitis“. Ekonomika ir vadyba, 25th Conference for Young Researchers "Science - Future of Lithuania. Economics and Management"

Font Size: 
NUOTOLINIO DARBO KOORDINAVIMO PRIEMONIŲ MODELIAVIMAS
Giedrius Sabūnas, Laima Jesevičiūtė-Ufartienė

Last modified: 2022-11-03

Abstract


Pandemijos akistatoje nuotolinio darbo organizavimas tapo dideliu iššūkiu sklandžiam bei rezultatyviam organizacijų veiklos tęstinumui. Šiuo metu didžioji dalis Lietuvos verslo ir valstybinio sektoriaus įmonių susiduria su iššūkiu organizuoti darbą nuotoliniu būdu ir užtikrinti, kad būtų keliami ir pasiekiami keliami darbo tikslai ir rezultatai dirbant iš namų. Tikslas nagrinėjant mokslinius straipsnius, atskleisti nuotolinio darbo organizavimo efektyvinimo būdus. Šiam tikslui pasiekti atlikta mokslinės literatūros lyginamoji analizė bei ekspertu apklausa išnagrinėta AHP metodu. Siekiant įvertinti nuotolinio darbo skatinančių veiksnių svarbos eiliškumą organizuojant nuotolinį būdu buvo nustatyti 5 kriterijai: lankstumas (darbo valandų, darbo vietos), darbo ir asmeninio gyvenimo balansas, kelionės išlaidų mažinimas ir laiko taupymas, padidėjęs darbuotojo autonomiškumas ir efektyvumas, galimybė sumažinti bendravimą su kolegomis. Išnagrinėjus autorių rekomendacijas ir verslo įmonių organizuojamą nuotolinį darbą buvo nustatyti pagrindiniai trikdžiai: pasitikėjimo skatinimas ir ugdymas, įmonės vidinės komunikacijos stoka, darbuoto darbo efektingumas.

Keywords


ekspertų apklausa; motyvacija; lankstumas; nuotolinis darbas; vidinė komunikacija; AHP metodas.

Full Text: PDF