Lietuvos jaunųjų mokslininkų konferencija „Mokslas - Lietuvos ateitis“. Ekonomika ir vadyba, 25th Conference for Young Researchers "Science - Future of Lithuania. Economics and Management"

Font Size: 
KOSMETIKOS SEKTORIAUS GAMYBOS OPTIMIZAVIMO TENDENCIJOS: LIETUVOS ATVEJO ANALIZĖ
Monika Andrijauskaitė, Ieva Meidutė-Kavaliauskienė

Last modified: 2022-10-31

Abstract


Gamybos procesų optimizavimas vis dar išlieka svarbus veiksnys norint išlikti konkurencingiems taip greitai besikeičiančioje kosmetikos rinkoje. Siekiant pagreitinti fizinį darbą, įmonės pritaikė jau klasikiniais laikomus „Lean“ metodus skirtus efektyviau valdyti gamyboje vykstančius procesus ir padidinti jų našumą. Tačiau sparčiai pasaulyje plintant Pramonės 4.0 tendencijoms, atsiranda vis naujesni gamybos optimizavimo būdai ir priemonės. Robotizavimas, automatizavimas ir kt. priemonės užtikrina spartesnį darbų atlikimą. Straipsnio tikslas – išanalizuoti ir pristatyti pagrindines gamybos optimizavimo tendencijas. Remiantis atlikta mokslinės literatūros analize, aprašoma kosmetikos gamybos specifika ir išskiriami pagrindiniai gamybos procesų optimizavimo metodai ir tendencijos. Taikant daugiakriterinį vertinimo metodą, atlikta kosmetikos įmonės gamybos optimizavimo tendencijų Lietuvoje analizė.

Keywords


gamyba; optimizavimas; kosmetika; Lean metodika; Pramonė 4.0; daugiakriterinis metodas.

Full Text: PDF