Last modified: 2022-10-26
Abstract
Sparčiu žingsniu žengiančios pirmyn technologijos lėmė ir visuomenės socialinius pokyčius. Žmonių tarpusavio bendravimas vis labiau persikelia į socialinius tinklus. Socialiniai tinklai leido vartotojams jungtis į įvairias bendruomenes, dalintis informacija ar net paversti socialines medijas pragyvenimo šaltiniu. Ypatingai COVID-19 pandemijos metu verslams priverstinai persikėlus į elektroninę erdvę tapo sunku išsiskirti elektroninių parduotuvių gausoje, todėl dauguma verslo organizacijų atsisako brangių internetinių svetainių kūrimo ir plėtoja verslą įvairiuose socialiniuos eplatformose naudojant suteiktus įrankius. Tačiau pasigendama mokslinių tyrimų kurie tyrinėja, kaip socialiniai tinklai pakeičia internetinių svetainių naudojimą ir kaip socialinių medijų naudojimas paveikia dideles elektroninės komercijos organizacijas, kuriose jau yra išvystyti įvairūs procesai. Straipsnio tikslas – išanalizuoti socialinių medijų naudojimo paskirtį elektroninės prekybos organizacijose. Tikslams pasiekti atliekama mokslinės literatūros analizė, regresinė analizė, kurios metu siekta išsiaiškinti, kaip socialinių tinklų naudojimas gali įtakoti įmonės veiklą. Taip patatliktas daugiakriterinis vertinimas TOPSIS metodu siekiant įvertinti kaip plačiai naudojami socialiniai tinklai atitinkamose organizacijose. Tyrimo rezultatai leido nustatyti socialinių tinklų taikymo galimybes įmonių veikloje, identifikuoti grėsmes ir gaunamą naudą. Pateikti rezultatai įrodo, kad vartotojų apsipirkimas priklauso nuo įmonių aktyvumos ocialinėse platformose, kas leidžia padaryti išvadas, jog socialinės medijos itin sparčiai plečiasi įvairiuose verslo modeliuose, kadangi, įmonių populiarumas socialiniuose tinkluose užtikrina didesnį naujų vartotojų pritraukimą.