Last modified: 2022-11-24
Abstract
Šio straipsnio idėja paremta poreikiu analizuoti kas apskritai yra virtualios komandos, kaip jos veikia ir bendradarbiauja, kaip joms vadovauti ir kokie reikalavimai virtualių komandų lyderiams, kokios reikalingos asmeninės savybės ir papildomos kompetencijos vadovaujant virtualiai komandai, su kokiomis problemis ir iššūkiais e-lyderiai susiduria. Virtualioje erdvėje suburti komandą ir ją valdyti nėra lengva, todėl aktualus mokslinis e-lyderio iššūkių dirbantsu virtualia komanda ir jiems įveikti reikalingų asmeninių savybių bei kompetencijų nagrinėjimas. Iškeltas tyrimo tikslas – identifikuoti, kokios reikalingos asmeninės savybės e-lyderiui, norint būti efektyviam vadovui ir su kokiomis problemomis ir iššūkiais e-lyderis susiduria organizacijoje, kad užtikrintų sklandų komandos darbą. Siekiant ištirti kokios savybės ir kompetencijos reikalingos e-lyderiui bei su kokiais iššūkiais susiduria pasirinkta atlikti ekspertinis vertinimas (6 ekspertai), atliekant anketinės apklausos metodu. Mokslinės literatūros analizės pagrindu buvo sudarytastyrimo klausimynas. Ekspertų nuomonių suderinamumui buvo apskaičiuota Kendall konkordancijos koeficientai (W), rezultatų apdorojimui pasirinktas daugiakriterinis vertinimo metodas (SAW). Tyrimo rezultatai parodė, kad svarbiausiose-lyderio asmeninės savybės ir kompetencijos yra komunikacija ir darbo laiko organizavimas. Mažiausiai e-lyderiodarbui reikalaujanti savybė yra emocinis intelektas ir empatija, o pagrindinis iššūkis, kylantis e-lyderiui – komandos darbo efektyvumas. Tyrimo rezultatų pritaikomumas aktualus įmonėms, kuriose komandos dirba nuotoliniu būdu,vykdant naujų e-lyderių atranką ar parenkant vidinius mokymus esamiems darbuotojams.