Font Size:
RINKODAROS EFEKTYVINIMO PLĖTRA REMIANTIS INVESTICIJOMIS PASAULINĖJE RINKOJE
Last modified: 2022-10-26
Abstract
Šiame straipsnyje nagrinėjamos rinkodaros efektyvinimo investicijos, kokios vyrauja tendencijos tarp šalių, kokiajų tikėtina grąža ir ką reikėtų keisti norint gauti didesnę naudą. Pasirinktas nagrinėti skaitmeninės rinkodaros aspektas, kuriam priklauso rinkodaros žvalgyba, socialinės medijos bei paieškos sistemos. Surenkant skirtingų šalių duomenis galima analizuoti ne tik skirtumus tarp pačių šalių, bet ir bendrus rezultatus tarp tirtų kriterijų, kas šiame tyrime parodys įvairių rinkodaros kampanijų naudą. Tyrime buvo atrinktos aštuonios šalys, keturios kurių pagrindinė kalba yra anglų ir keturios kuriose anglų tėra antroji arba trečioji kalba. Idėja tokia, jog šalyse kuriose kalbama angliškai, kuri populiariausia antroji kalba pasaulyje, bus didesnės investicijos, nes taip rinkodara yra lengviau pritaikoma kitose šalyse, kas stipriai kelia investicijų grąžą. Šalys lyginamos pasitelkiant duomenų rangavimą naudojant kompleksinio proporcingumo vertinimo metodą (COPRAS). Susisteminus, normalizavus ir surangavus duomenis, galima nustatyti kuri šalis kaip pasirodė bendrame kontekste. Vertinant kriterijus, naudojamas investicijų grąžos modelis (ROI), kuris leidžia nustatyti kaip efektyviai buvo atlikta rinkodaros žvalgyba, kokia tikėtina grąža buvo gauta ir kaip buvo galima efektyviau paskirstyti biudžetą, jog būtų išgaunama didesnė nauda. Atliekant tyrimą, nustatyta, jog angliškai kalbančiose šalyse, kuriose nors ir gyvena ženkliai mažiau žmonių, įmonės investuoja daugiau į rinkodarą dėl lengvesnio lokalizavimo užsienyje ir didesnės investicijų grąžos, efektyvumo.
Keywords
rinkodara; investicijų grąža; rinkodaros žvalgyba; skaitmeninė rinkodara.
Full Text:
PDF