Last modified: 2021-12-27
Abstract
Straipsnio tikslas yra išnagrinėjus mokslinę literatūrą, susijusią su subalansuotų rodiklių sistema ir jos sritimis, sukurti subalansuotų rodiklių sistemą, skirtą telekomunikacijų sektoriui, ir ją taikant įvertinti telekomunikacijų sektorių, vertinant šio sektoriau įmonę. Siekiant įgyvendinti tikslą buvo išanalizuota nagrinėjamos įmonės misija, vizija, principai, vertybės ir tikslai bei atlikta SSGG analizė. Tuomet buvo nustatomi reikalavimai subalansuotiems rodikliams. Atlikus šiuos veiksmus sudaryta subalansuotų rodiklių sistema, skirta telekomunikacijų sektoriui ir jo įmonėms. Galiausiai apskaičiuoti ir įvertinti atrinkti santykiniai rodikliai ir taip įvertintas telekomunikacijų sektorius. Šis straipsnis originalus dėl to, kad yra labai mažai mokslinių straipsnių, kuriuose būtų sukurta ir įvertinta subalansuotų rodiklių sistema, pritaikyta telekomunikacijų sektoriui. Straipsnis aktualus, kadangi sparčiausiai iš visų paslaugų rūšių 2020 m. pirmąjį ketvirtį, palyginti su 2019 m. atitinkamu laikotarpiu, padidėjo telekomunikacijų, kompiuterių ir informacinių paslaugų eksportas (52,9 %). Metinis telekomunikacijos paslaugų pokytis siekė net 7,8 %. Taigi šiomis dienomis aktualu vertinti telekomunikacijų sritį, o vertinimas turi būti daugiakriteris, dėl to tam puikiai tinka subalansuotų rodiklių sistema.
Reikšminiai žodžiai: subalansuotų rodiklių sistema (BSC), telekomunikacijų sektorius, SSGG analizė, finansų sritis, klientų sritis, vidinių procesų sritis, mokymosi ir augimo sritis.