Lietuvos jaunųjų mokslininkų konferencija „Mokslas - Lietuvos ateitis“. Ekonomika ir vadyba, 24th Conference for Lithuanian Junior Researchers „Science – Future of Lithuania“

Font Size: 
SOCIALIAI ATSAKINGO VERSLO PRAKTIKOS MAŽOSE IR VIDUTINĖSE ĮMONĖSE
Laura Dalinkevičė, Renata Korsakienė

Last modified: 2021-12-27

Abstract


Socialiai atsakingo verslo iniciatyvų dažniau imasi didelės įmonės nei mažos ir vidutinės. Įmonių socialinės atsakomybės progresas Lietuvoje vyksta lėtai, ypač mažų ir vidutinių įmonių lygmeniu. Mokslinėje literatūroje nėra pakankamai nagrinėjamos socialiai atsakingo verslo praktikos mažose ir vidutinio dydžio įmonėse, todėl straipsnyje siekta plačiau išanalizuoti vyraujančias praktikas, kokie kriterijai lemia sėkmingas ar nepasisekusias įmonių socialinės atsakomybės veiklas, kokie motyvai skatina, kokios galimos priežastys, stabdančios spartesnį ĮSA progresą. Tyrimo tikslas – išanalizavus įmonių socialinės atsakomybės teorinius aspektus ir praktikas, empiriškai ištirti socialiai atsakingo verslo praktikas Lietuvos mažose ir vidutinėse įmonėse. Straipsnio tyrimas atliktas remiantis mokslinės literatūros sistemine ir logine analize, empirinių tyrimų analize, pusiau standartizuoto interviu metodu ir turinio (content) analize. Tyrimo metu ištirtos socialiai atsakingo verslo praktikos mažose ir vidutinėse įmonėse, nustatyti ĮSA aspektai, vyraujantys mažose ir vidutinėse įmonėse. Atsižvelgiant į atlikto tyrimo rezultatus, MVĮ vykdo socialiai atsakingas veiklas nesiekdamos tiesioginės naudos (pelno, reklamos, įvaizdžio gerinimo). Ateityje tyrimas gali būti tęsiamas ištiriant, ar socialiai atsakingo verslo praktikos MVĮ daro įtaką verslo rezultatams, formuojant socialiai atsakingo verslo praktikų plėtros sprendimus MVĮ.

Reikšminiai žodžiai: socialiai atsakingas verslas, įmonių socialinė atsakomybė, mažos ir vidutinės įmonės, socialiai atsakingo verslo praktikos.


Full Text: PDF