Lietuvos jaunųjų mokslininkų konferencija „Mokslas - Lietuvos ateitis“. Ekonomika ir vadyba, 24th Conference for Lithuanian Junior Researchers „Science – Future of Lithuania“

Font Size: 
ORGANIZACIJŲ MARKETINGO VALDYMO MODELIS NENUMATYTŲ ATVEJŲ KONTEKSTE
Živilė Lenčiauskaitė, Živilė Jezerskė

Last modified: 2021-12-27

Abstract


Straipsnyje nagrinėjamas organizacijų marketingo valdymo modelis nenumatytų atvejų kontekste. Šiuolaikiniame nuolat besikeičiančiame pasaulyje, spartėjant globalizacijos procesams marketingo valdymo ypatumai vis kinta. Marketingo valdymas remiasi planavimu ir kontrole, pasak Survilos ir Valicko (2015), neįmanoma suplanuoti ar apsisaugoti nuo visų nenumatytų atvejų, todėl didžiausias dėmesys sutelkiamas į tas grėsmes ir pavojus, kurie sukelia labiausiai nepageidaujamas pasekmes. COVID-19 įtaka organizacijų veiklai ir verslo valdymas pandemijos akivaizdoje šiuo metu yra aktualus tyrimų objektas. Pasaulyje vykstanti COVID-19 pandemija neabejotinai neigiamai paveikė pasaulio ekonomiką: verčia stabdyti organizacijų veiklą, mažinti veiklos apimtį, parengti marketingo valdymo modelį nenumatytų atvejų kontekste. Tyrimui taikomi tokie metodai kaip mokslinės literatūros lyginamoji analizė, ekspertų apklausa, atvejo analizė. Remiantis tyrimo rezultatais parengtas marketingo valdymo modelis, kurio pagrindu atliktas empirinis tyrimas atskleidė, kad didžiausią įtaką organizacijai turi politinės bei ekonominės aplinkos veiksniai, tokie kaip karantino įvedimas, žaliavų kainos pokytis, tiekimo grandinės trukdžiai.

Reikšminiai žodžiai: marketingo valdymas, modelis, nenumatytas atvejis, COVID-19 pandemija, krizė.


Full Text: PDF