Last modified: 2021-12-27
Abstract
Mokslinio straipsnio problemą apibrėžia kintanti vartotojų kaip paslaugos pirkėjų elgsena ir jos įtaka paslaugas teikiančių įmonių marketingo paskirstymo kanalų tobulinimui, siekiant didinti paslaugų pardavimo apimtis ir išlaikyti ilgalaikius ryšius su klientais. Straipsnyje elgsena analizuojama „verslas verslui“ paslaugų pardavimo sektoriuje, t. y. kai paslaugos pirkėjas yra įmonė, o joje dirbantys darbuotojai renkasi patraukliausią marketingo paskirstymo kanalą paslaugos įsigijimui. Atsirandant naujoms informacinėms technologijoms, sparčiai kintant vartotojų elgsenai tai ypač pastebima pasaulinės pandemijos sąlygomis. Dėl to paslaugas teikiančios įmonės taikydamos „verslas verslui“ paslaugų pardavimo modelį taiko įvairius paslaugų pardavimo marketingo kanalus. Straipsnio problema – ar stipriai skiriasi elgsena tarp skirtingų vartotojų kartos grupių pasirenkant paslaugas teikiančių įmonių marketingo paskirstymo kanalus? Straipsnio tikslas – nustatyti veiksnius, darančius įtaką paslaugų pardavimo kanalų tobulinimui, atsižvelgiant į skirtingų vartotojų kartų grupių elgseną „verslas verslui“ sektoriuje. Straipsnyje, remiantis mokslinės literatūros analize, apžvelgiama: 1) skirtingų kartų vartotojų pamatiniai įpročiai, kurie atskleidžia atskirų skirtinų vartotojų kartų gebėjimą prisitaikyti prie nuolat kintančių išmaniųjų technologijų bei darantys įtaką paslaugų pardavimo kanalų tobulinimui; 2) išskiriami nuspėjami ir nenuspėjami aplinkos veiksniai, darantys įtaką vartotojų elgsenai ir paslaugų įsigijimui „verslas verslui“ sektoriuje. Remiantis straipsnyje analizuojamų įvairių autorių moksliniais tyrimais, sukurtas teorinis veiksnių, darančių įtaką paslaugų pardavimo marketingo paskirstymo kanalų tobulinimui, modelis „verslas verslui“ sektoriuje.
Reikšminiai žodžiai: daugiakanalis marketingas, visakanalis marketingas, paslaugų pardavimo modelis, „verslas verslui“ sektorius, vartotojų elgsena, vartotojų kartų grupės.