Last modified: 2021-12-27
Abstract
Straipsnyje, remiantis moksliniais tyrimais bei praktinių pavyzdžių analize, nagrinėjama socialiai atsakingo marketingo strategijos reikšmė, svarba ir jos formavimo procesas pelno siekiančių mažmeninės drabužių prekybos įmonių veiklos pavyzdžiu, siekiant ilgalaikio konkurencinio pranašumo rinkoje. Socialiai atsakingo marketingo strategija orientuota į visuomenės gerovę, kuri apima gamtosaugos, besaikio vartojimo, socialinės atskirties, dažnai pažeidžiamų socialiai jautrių žmonių grupes ir kitas socialines problemas. Pastaruoju metu vis daugiau įmonių taiko socialiai atsakingo marketingo strategiją, nes klientai kreipia dėmesį į įmonės socialinį atsakingumą, sprendžiant visuomenės gerovės klausimus. Šio straipsnio tikslas – atskleisti socialiai atsakingo marketingo strategijos formavimo procesą ir komponentus / etapus mažmeninės drabužių prekybos įmonėse. Straipsnyje išanalizavus socialiai atsakingo marketingo ypatumus, socialiai atsakingo marketingo strategijos sudedamąsias dalis bei formavimo procesus mažmeninės prekybos įmonėse, apžvelgus socialiai atsakingo marketingo strategijos taikymo du atvejus „Patagonia“ ir „Toms Shoes“, mažmeninės prekybos įmonėse sukuriamas mažmeninės prekybos įmonių socialiai atsakingo marketingo strategijos formavimo teorinis modelis.
Reikšminiai žodžiai: socialinė atsakomybė, strategija, strategijos formavimas, mažmeninė prekyba, socialiai atsakingas marketingas, rinka.