Last modified: 2020-05-08
Abstract
Straipsnyje nagrinėjamas lojalumo programų klausimas aviacijos sektoriuje. Pateikiama bendra lojalumo programos samprata, apžvelgiami įvairūs jų tipai, nagrinėjamos prisijungimo prie lojalumo programų sąlygos. Naudojama mokslinės literatūros, lyginamoji analizė. Užsibrėžiamas tyrimo tikslas – išnagrinėti situaciją didžiausiose Europos oro linijų bendrovėse vartotojų lojalumo programų klausimu. Dėmesys skiriamas šių programų paplitimui, tipui bei prisijungimo sąlygoms minėtose oro linijų bendrovėse. Naudojama turinio analizė. Tyrimo rezultatai atskleidė, jog beveik visos didžiausios Europos oro linijų bendrovės naudoja lojalumo programas, iš kurių didžioji dalis yra hierarchinio tipo, o pagrindinės dominuojančios sąlygos prisijungimui – vartotojo amžius (minimalus amžius – 2 metai, kai atsakomybę už vaiką prisiima tėvai) ir statusas (leidžiama prisijungti tik fiziniams asmenims). Dalis oro linijų bendrovių prisijungimui prie lojalumo programų taiko ir teritorinius, finansinius ar kitokio pobūdžio apribojimus. Tai leidžia daryti išvadą, kad bendrovės atsakingai žvelgia į vartotojus ir įvertina jų polinkį išlikti lojaliais ilgesnį laikotarpį.