Last modified: 2019-04-12
Abstract
Straipsnyje pristatoma darbuotojų pasitenkinimo darbu samprata, remiantis lyginamosios ir loginės literatūros analizės duomenimis įvardijami veiksniai bei jų grupavimas, aptariamas darbuotojų požiūris į profesinę veiklą. Atlikus sisteminę mokslinės literatūros analizę keliama prielaida, kad pasitenkinimas darbu susijęs su darbuotojų teigiamų emocijų buvimu dėl atliekamų pareigų bei supančios darbinės aplinkos. Be to, interpretuojant mokslinę literatūrą įvertintas darbuotojo požiūris į darbą, priklausantis nuo individualių nuostatų: darbe jaučiamos motyvacijos, galimybės rinktis veiklą laisvai, įmonės ir darbuotojo vertybių bendrumo bei kitų asmeninių veiksnių. Taip pat, susisteminus ir palyginus įvairių autorių darbus, siūlomas pasitenkinimo profesine veikla veiksnių grupavimas. Nustatyta, kad pasitenkinimo darbu veiksniai skirstomi į išorinius, apimančius darbo užmokestį, vadovo poziciją, darbo grafiką, esančias sąlygas ar paaukštinimo galimybes, ir vidinius, susijusius su lytimi, amžiumi, gebėjimu bendrauti su kolegomis, turimu išsilavinimu ar patirtimi.